Reklâm, bir malın bilinilirliğini artırmak, tüketici nezdinde tüketimini teşvik etmek ve   hedef kitle nezdinde istenilen değişime katkı sunması için yapılmaktadır.
Reklâm tüketiciyi kandırma yolu değildir.  Modern ekonomilerin temel bileşeni olarak işletmeler ile tüketiciler arasındaki bilgi akışını sağlayan stratejik bir iletişim aracıdır.
Bu yöndeki çalışmalar, reklamın ekonomik sistem içindeki rolünü, tüketici davranışları üzerindeki etkilerini ve sosyal işlevlerini göz önüne sermekte,  piyasada bilgi asimetrisini azaltarak tüketicilerin rasyonel karar almasını kolaylaştırmaktadır. Piyasada kim etkinse onun istediği şekilde eğilimler ve yaşam biçimleri oluşturma yolunu açmaktadır.
Modern ekonomilerin dinamik bir unsuru olarak tüketici bilincinin geliştirilmesine, şeffaf ve toplum yararını önceleyen bir yaklaşımla alışkanlıkların şekillendirilmesine önemli katkılar sağlamaktadır.
Çay, binlerce yıldır düzenli tüketimi ile sağlık açısından faydalı flavonoidler, antioksidanlar ve polifenoller gibi bileşenleriyle öne çıkmıştır. Buna karşın küreselleşme, hızlı tüketim kültürünün yaygınlaşması ve agresif içecek pazarlaması, özellikle genç kitlede çay tüketiminin azalmasına neden olmuştur. Bu durum hem toplum sağlığı hem de çay üretimi ile geçimini sağlayan çay müstahsilleri ve hatta sanayiciler açısından önemli riskler oluşturmaktadır. Çayın kültürel ve sağlık temelli değerinin korunması için bilimsel temelli tanıtım stratejilerine ihtiyaç bulunmaktadır.
Bilimsel çalışmalar düzenli çay tüketiminin çeşitli olumlu etkilerini ortaya koymuştur. Bunlar arasında antioksidan kapasite artışı, kalp damar sağlığının desteklenmesi, sindirim sistemi fonksiyonlarının düzenlenmesi ve mental uyanıklığın artırılması yer almaktadır. Çayın bu özellikleri, katkı maddeleri içeren içeceklerin aksine doğal ve uzun vadeli insan sağlığına olumlu etkiler sunmaktadır. Dolayısıyla çayın sağlıkla ilişkilendirilen kimliğinin genç kitleye yeniden aktarılması gerekmektedir. Türk çayı katkı maddesi içermeyen, içindeki zararlı maddeleri en düşük olan en doğal çaydır.

Mustafa Yılmaz Kar
 
 
 İngilizce
 İngilizce 
	

